Cikkek

Gyermekvállalás és a fitness világa - riport

Nagy Juditot nem is olyan rég, még nagy pocakkal láthattuk az edzőteremben, a várandósság előtt pedig egy hónappal még a színpadon fitness modell kategóriában. A gyerkőc idén nyáron megérkezett, mi pedig azt szeretnénk nektek megmutatni az interjún keresztül, hogy hogyan fér össze a gyermekvállalás és a fitness világa.


Hogyan reagált a tested az áldott állapotra?


180 fokot fordult velem a világ, leginkább azért, mert az első 3 hónapban szinte fel sem tudtam kelni az ágyból a rosszullétek miatt. Sajnos úgy alakult, hogy folyamatos volt a hányinger, hányás, szédülés, alig maradt meg bennem valami. Így edzeni, és egészségesen táplálkozni esélyem sem volt. A negyedik hónap elejétől lettem jobban, amikor megmozdult a kisfiam. Ráadásul már az első trimeszterben nagyon rossz alvóvá váltam, nehezen tudtam magam kipihenni.


Hogyan érezted magad a sok változás hatására?

Az első időszakban az egész terhességből csak a rosszulléteket éreztem, és nem azt, hogy anya leszek. Mindezt nehezítette az érzés, hogy felborult a megszokott sportos életem, nem tudok menni edzeni a folyamatos hányingertől, szédüléstől, és nem azt eszem, amit ténylegesen szeretnék.
Minden nap küzdenem kellett azért, hogy legalább a vitaminok bennem maradjanak. A 4. hónaptól vált jobbá a helyzet, amikor újra le tudtam menni az edzőterembe, ez a lelki világomnak nagyon jót tett.


Milyen változások következtek be a terhességed alatt az edzéseidben, és étkezésedben?


Az első három hónapban az erős rosszullétek miatt egyáltalán nem tudtam edzeni, ami meg is viselt lelkileg. A második trimesztertől hetente 3x végeztem súlyzós edzést természetesen kisebb súlyokkal, a kardió edzést pedig az emelkedőre séta jelentette a súlyzós rész előtt. A 7. hónaptól már csak kardió jellegű edzést végeztem, azaz futópadon emelkedőre sétáltam, ugyanis az orvos előre vetített egy esetleges koraszülést, így óvatosságra intett.
Étkezés terén a rosszullétek enyhülése után törekedtem továbbra is a sporttáplálkozás alapelveit követni, bár nem volt egyszerű, mert az addig jól megszokott rizs-csirke-zöldség kombó nagyon nehezen csúszott le a torkomon, sőt mondhatjuk, hogy egyáltalán nem. Továbbra is szedtem azonban a BioTechUSA
C vitamint, Ca-Mg-Zn (kalcium-magnézium-cink), Omega 3-at, valamint a Nitro Pure Whey Gold protein port is fogyasztottam. Persze sok minden olyat is ettem, amit egyébként nem tettem volna, pl. pizza, csoki, sütik. Táplálkozás terén tehát sokkal megengedőbb voltam magammal.


Hogyan alakítod az edzéseidet, és táplálkozásod az első néhány hónapban?


A 3 hónapos kisfiam mellől viszonylag kevés időt tudok elszakadni. Jelenleg hetente 3x jutok el edzőterembe, 1x csak kardiózom, 2x súlyzós edzést csinálok alsó és felsőtestre osztva. Emellett otthonra beszereztem step padot, fitt ball-t, soft ball-t, gumiszalagot, súlyzót, és a pici alvásidejében próbálok mozogni.

Táplálkozás terén mára már teljesen visszaálltam a várandósság előtti étrendre, a sporttáplálkozás alapelvét követve minőségi fehérjét, szénhidrátot, és zsírt fogyasztok, teljesen elhagytam a fehér lisztes, és cukros termékeket, a Nitro Pure Whey Gold vaníliás protein por pedig továbbra is állandó kiegészítője az étkezésemnek. Zsírégetőt azonban még nem használok, mert a kisfiam még eszik anyatejet.

Sokan kérdezik tőlem, hogy lehet család mellett erre ennyire odafigyelni. Én azt csinálom, hogy reggel, miután a kisfiam visszaalszik, elkészítem az egész napi ételemet, és bedobozolom (mint a testépítők), így napközben ehhez nyúlok, nincs esélyem félreenni. Este pedig, ha elaludt a gyerkőc, a férjemnek főzök. Igazából a jó tervezés a lényeg.


Mi a célod a jövőre nézve ebben a sportban immár anyukaként?

Elsődleges célom hogy 2014-ben újra színpadra álljak, és megmutassam, hogy minden elhatározás kérdése, család és gyerek mellett is meg lehet csinálni kifogáskeresések helyett.


Milyen tanácsokkal látnád el azokat, akik le szeretnék adni a terhesség alatt felszaladt kilókat?

Ahogy fentebb is említettem a jó tervezés a lényeg. Főleg a táplálkozásban. Ha megtervezzük mikor mit fogyasztunk, akkor biztosan nem fogunk félre enni, és tudjuk tartani a diétát.
Az edzéshez pedig minden alvásidőt ki kell használni, ha csak 20 perc, az sem baj, a lényeg, hogy mozogjunk.



Riport:
Varga-Nagy Judit protein-vitamin.hu

2013.11.27.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva