Cikkek

Kismamák táplálék-kiegészítői

Minden várandós kismama a lehető legtöbbet szeretné megadni születendő gyermeke számára. A magzat egészséges fejlődését jelentősen befolyásolja az, hogy hogyan táplálkozik édesanyja a 9 hónap alatt. Nem mindegy, hogy milyen minőségű és mennyiségű makro- és mikro tápanyagokat juttatunk szervezetünkbe, hiszen felelősséggel tartozunk egy másik életért. Cikkünkben a legfontosabb táplálék-kiegészítőket mutatjuk be kismamák számára.


Multivitamin


Egy jól megválasztott, komplex multivitamin készítmény teljes mértékben fedezi azokat a fontos vitaminokat és ásványi anyagokat, melyekre a születendő kisbabának és anyukájának szüksége van. Kiemelt szerepe van a terhesség első három hónapjában a folsavnak és B-vitaminoknak: fogyasztásukkal bizonyítottan számos fejlődési rendellenességet megelőzhetünk, köztük az idegcső-záródási rendellenségeket is. Továbbá várandóság alatt fokozottan ügyelni kell a vas, jód, kalcium, D-vitamin bevitelre, melyek szintén elősegítik az egészséges terhességet. Kifejezetten nők számára kifejlesztett multivitaminunk tartalmazza mindazokat a szükséges anyagokat, melyek egy várandós anyuka és születendő gyermeke számára fontosak lehetnek.
A multivitaminok, magzatvédő vitaminok sajnos kevesebb mennyiségben tartalmaznak C-vitamint. Éppen ezért ajánljuk a kismamáknak, hogy immunrendszerük támogatásának érdekében megnövekedett mennyiségben fogyasszanak C-vitamint (3-4000 mg/nap)! Ezzel megelőzhetnek számos betegséget, és ez által elkerülhetik a gyógyszeres kúrát, megvédve ezzel születendő magzatukat a gyógyszerek káros mellékhatásaitól.



Fehérjék


A fehérjék fontos szerepet játszanak a szövetek felépítésében, a méh fejlődésében és a vértömeg növekedésében. Ezeket megtalálhatjuk a halban, húsban, tojásban, tejben, tejtermékekben, diófélékben, hüvelyesekben. A dietetikusok szerint naponta 100-120 gramm fehérjét kell fogyasztani várandósoknak, melyet normál táplálkozással meglehetősen nehéz fedezni, főleg úgy, hogy minőségi, alacsony zsírtartalmú fehérjéket fogyasszon a kismama. Éppen ezért ajánljuk fehérjeporok fogyasztását, melyek nemcsak a megfelelő tápanyagok ellátásban, hanem a csinos alak megőrzésében is segítséget nyújtanak. Ügyeljünk arra, hogy milyen fehérjeport választunk ki, ne tartalmazzon olyan felesleges anyagokat, melyekre nincs szüksége a kismamának. Egyszerű, jó minőségű tejsavó fehérjét ajánlunk erre a célra.



Magnézium


A várandóság ideje alatt folyamatos és fokozott magnézium bevitelt ajánlunk a kismamáknak. Ezzel sikerülhet megelőzni a korai kellemetlen tüneteket (hányás), izomgörcsöket, különösen a méh izomgörcsöket; így elkerülhető a korai vetélés vagy koraszülés. Továbbá a magzat egészséges fejlődésében is fontos szerepet játszik: támogatja a csontok, izmok fejlődését; valamint az egészséges szívműködést.



Mestery Andrea
- BioTechUSA protein-vitamin.hu

2013.09.30.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva