Cikkek

Miért pont a zabpehely?

A zabpehely az egyik leggyakrabban fogyasztott szénhidrátforrás a testépítők körében. Miért?

Természetesen nem a cukros gabonapelyhekre gondolunk, amiket a gyerekek kedvenceiként árulnak, hanem magát a hántolt zabot, ami fehérje porral keverve egy komplex étkezést kitesz.

Glikémiás indexét tekintve közepes felszívódású, így viszonylag hosszan tart jóllakott állapotban. Pont ezért nagyszerű szénhidrátforrás reggel a hosszú tápanyagmentes időszakban, valamint edzés előtt 1-1,5 órával fogyasztva. Egyszerű elkészíteni is, hiszen egy shakerben a finomra hántolt verziója jól megpuhul és rágás nélkül lenyelhető. Keverd egy adag fehérjével!

Ötletek a felhasználásához

- Nyersen is fogyasztható, pár perc áztatás után akár gyümölccsel, túróval, cottage cheese-zel, fehérje porral keverve
- Főzve/sütve is kiváló például tojással
- felhasználható süteményekhez, palacsintákhoz liszt helyett stb.

- panírként is alkalmazható
- fasírtban zsemle helyett
- kenyér alapja is lehet


A képre kattintva megtalálja az ételek receptjeit! :)


Összetevői

- magas rosttartalom
- jelentős ásványi anyag- és vitamin tartalommal rendelkezik
- 7 féle fontos aminosavból is arányaiban nagy mennyiséget tartalmaz
- zsírtartalma főként telítetlen zsírokat jelent, ami különösen fontos a szervezet számára

Élettani hatásai:

- csökkenti a koleszterin szintet
- segít megelőzni a szívbetegségeket
- cukorbetegek is fogyaszthatják


Tápanyag tartalom 100 g zabpehelyben

   Kalória: 379   /    Szénhidrát: 69 g   /   Rost (a szénhidrátban): 10 g   /   Fehérje: 13g   /   Zsír: 7 g
 


BioTechUSA protein-vitamin.hu

2012.08.26.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva