Cikkek

Mikor és milyen táplálék-kiegészítőt használjak?

Egy kis útmutató neked a táplálék-kiegészítők útvesztőjében, hogy mindig a megfelelő kiegészítőt választhasd!
Ahhoz, hogy tényleg hatékonyak legyenek az általad megvásárolt táplálék-kiegészítők, nem elég megvenni és valamikor bevenni, meginni, elfogyasztani őket, hanem fontos az időzítés is! Az időzítés, hogy mit, mikor kell használnod a siker eléréséhez.

1. Közvetlenül ébredés után (reggel):

1 adag Nitro Gold Pro Enzy Fusion, BCAA+B6, 2 tabletta

Ébredéskor a szervezeted már 6-9 órája nem jutott tápanyagokhoz és elkezdi az izomzatot felemészteni a működéshez, ezt pedig nyilván nem akarod. A tojás, csirke vagy tejtermék nem emésztődik elég gyorsan, hogy megállítsa az izmaid elleni támadást. Erre a tejsavó fehérje por, vagyis a Nitro Gold Pro Enzy Fusion a legalkalmasabb, mert 20 percen belül eljuttatja az aminosavakat az izomzatodhoz. Ha adsz hozzá némi BCAA-t, BCAA+B6 formájában, az további segítséget jelent a folyamatban. A tejsavó fehérjéből fogyassz legalább 30 g-ot, BCAA-ból mehet 2 tabletta.

Ha szereted a gyümölcsöt, akkor annak fogyasztására is a reggeli időpont a legalkalmasabb. Ekkor a máj glikogénraktára üres az éjszakai tápanyagmentes időszak miatt. Egy kevés cukor ilyenkor nagyon jól jön a raktárak betöltésére, különben a szervezeted elindítja a katabolikus, vagyis izombontó folyamatokat. A gyümölcscukor erre a legalkalmasabb, ugyanis a glikogénraktárak telítettsége esetén jórészt testzsírként elraktározódik, mert túlságosan körülményes hasznos cukorrá alakítani.

2. Reggeli: ébredés után 30-60 perccel

Vitabolic: 1 tabletta
Grape Seed (szőlőmag kivonat)
Vitamin C-1000: 1 tabletta
Vitamin E 400: 1 kapszula
Calcium Complete: 2 kapszula
Omega 3: 1 kapszula

A Nitro Gold Pro Enzy és a gyümölcs után jöhet a szokásos rituálé, mint tusolás, felöltözés, haj és smink… már akinek persze.

30-60 perccel a turmix után ideje enni. Jöhet a teljes értékű étkezés tojással és zabpehellyel és persze a mikronutriensek, amelyek étellel jobban szívódnak fel. A listán első a Vitabolic, ami egy sportolóknak szánt multivitamin magas dózisú vitamin- és ásványi anyag adagokkal. Természetesen keményen edző sportolóknál szükséges a multivitamint további C- és E vitaminnal, valamint kalciummal kiegészíteni. Szükséged lesz Omega 3-ra is, hogy megfelelő legyen a szív- és agyműködés, valamint egészségesek legyenek az ízületeid. Az Omega 3 segíti a regenerációt és támogatja a zsírégetést is!


3. Ebéd közben

Omega 3: 1 kapszula

Munkahelyi vagy iskolai kaják esetén sokszor nem tudhatod előre, mi lesz a menü. Tegyél magadnak egy szívességet és fogyassz némi Omega 3 kapszulát ebéd körül. Segíti az emésztést és hasznos tápanyagot biztosít a szervezeted számára!


4. Edzés előtt 60 perccel

Nitrox Therapy: 1 adag

Ha maximalizálni szeretnéd az állóképességedet, erődet és/vagy a zsírégető kapacitásodat az edzés alatt, akkor iktass be egy nitrogén oxid fokozót. Csajok is nyugodtan fogyaszthatják! 60 perccel edzés előtt idd meg, 3-4 dl (mindenképpen sok) folyadékban feloldva. Nagyszerűen feldobnak, segítenek az izomérzet kialakulásában, bedurrantanak, vérbőséget okoznak és segítik edzés után a regenerációt.


5. Edzés előtt negyed- fél órával

Nitro Gold Pro Enzy Fusion: 1 adag
BCAA+B6: 2 tabletta
Cre.TOR: 4 kapszula

Ahogy közeledik az edzés, ideje betöltődni és felkészülni! Sokan a szénhidrátot tartják ilyenkor elsődleges fontosságúnak, de valójában az aminosavakból kell a vérkeringésbe juttatni a szükséges mennyiséget, hogy edzés közben a terhelés hatására ne induljanak be a katabolikus folyamatok. Ezzel az edzés utáni regenerációt is segíted. Így nem jön későn az edzés utáni turmix akkor sem, ha több izomcsoportot edzel egyszerre. A BCAA-t se felejts el a turmixhoz adni, hiszen a legfontosabb üzemanyagai az izomnak az edzés során.

A kreatint nők is nyugodtan fogyaszthatják. Szintén nagyszerű üzemanyag az izomzat számára. Felturbóz, felpörget, erőt ad, kitartást, segíti az izomnövekedést.


6. Edzés közben?

Edzés közben maximum l-carnitine-t (L-Carnitine 100.000), vagy folyékony aminosavakat (Nitron) fogyassz! Szénhidrátra semmi szükség nincs. A véred ne a gyomrodban legyen és az emésztéssel foglalkozzon, hanem az izomzatodban biztosítsa a munkához szükséges oxigént és tápanyagokat!


7. Edzés után közvetlenül

NitroGold Pro ENzy Fusion: 1 adag
Carbox: 1 adag
BCAA+B6: 2 tabletta
Glutanator: 2 kanál
Crea.TOR: 2 kapszula
Vitamin C-1000: 1 kapszula
Calcium Complete: 1 kapszula

Edzés után a szervezet elképesztő hatékonysággal épít be minden bevitt tápanyagot. Ezért ilyenkor kell az izomépítéshez és regenerációhoz szükséges fehérjét és aminosakat, a tápanyagok felszívódását fokozó gyors szénhidrátot és a legfontosabb vitamint és ásványi anyagokat bevinni. Az edzés utáni kb. negyed órában tudod a legjobban kihasználni az edzés hatását! Ha nem használod ki ezt az időszakot, az edzésed gyakorlatilag elvesztegetett idő. Ilyenkor nagyon gyorsan felszívódó tápanyag kell, hogy az edzés utáni 45 percen belül el is jusson a vérkeringésedbe, onnan pedig az izomzatodba.


8. Lefekvés előtt 30 perccel

Casein Fusion: 1 adag
Omega 3: 2 kapszula
Vitamin C-1000: 1 tabletta
Calcium Complete: 2 kapszula

Már ecseteltük a „reggelinél”, hogy mi történik a szervezetedben alvás közben. A jó hír az, hogy a katabolikus folyamatai meggátolhatók. Mégpedig lassú emésztésű fehérjeforrással, mint amilyen a kazein. A kazein lassan emésztődik és sokáig marad a vérkeringésben (akár 7-8 órán át) és folyamatos aminosav ellátást biztosít. Az Omega 3 tovább lassítja a felszívódást. Vitaminok- és ásványi anyagok pedig szükségesek az éjszakai regeneráció gyorsítása céljából.


BioTechUSA protein-vitamin.hu

2012.08.26.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva