Cikkek

Tippek küzdősportolóknak

Tippek küzdősportolóknak

Minden sporthoz meg lehet találni a hozzá leginkább passzoló táplálék-kiegészítőt. Aki küzdősportot űz, vagy futni, úszni jár, esetleg kerékpározik, annak nem az izomtömeg növelése a cél, hanem a fáradtságküszöb kitolása, az izmok savasodásának késleltetése, és ezzel a teljesítmény javítása. Olyan táplálék-kiegészítőket kell tehát keresni, melyek elsősorban ezt a célt szolgálják. Figyelmet kell fordítanunk tehát az edzés előtti-, közbeni-, és utáni tápanyagbevitelre.


1. Este van az edzés, fáradt vagyok, mivel tudnék felpörögni?

A leghatásosabb egy nitrox-alapú energizáló alkalmazása. Ebben találni fogsz szénhidrátokat, ezek adják az üzemanyagot az erőt próbáló edzéshez. Az ún. nitrogén-oxid serkentők emelik a vér oxigénellátottságát, segítve a fokozott izommunkát, ill. növelik az állóképességet, erőszintet. A koffein fokozza a teljesítményt, növeli a kifejthető erőt és a hasznosítható energia mennyiségét. Stimuláló hatása növeli az összpontosítást, a koncentrációt, és az energiaszintet. Ez különösen verseny vagy edzés előtt lehet fontos. A kreatin-kombináció pedig sejtszinten segít többletenergiához jutni, ha már végképp kimerülnél.


Koffeinmentes megoldásként a javaslat BCAA és L-Glutamin keveréke: az izmok kifáradásának másik oka az, hogy a szervezet energiatartalékként sajnos az izmokat is felhasználja. Ennek minimalizálására érdemes bevetni a
BCAA aminosavakat edzések előtt. Emellett glutamint is szedhetünk, mivel ez az aminosav csökkenti legjobban az izombontást.


2. Edzés után mit kéne fogyasztanom?

Nagyon egyszerű a válasz: fehérjét fehérjét fehérjét. Ehetsz egy grillezett csirkemellet, pulykát, halat, vagy akár egy szelet marhahúst jó sok zöldséggel, kevés szénhidráttal. De ha ehhez nincs kedved, fogyassz el egy jó kis fehérjeturmixot: egy adagban általában minimum 20 gr jó minőségű proteint fogsz találni. Azért érdemes kiegészítened némi szénhidrátra (pl.banán), mert edzés után azért az is kell.


3. Mi kell még, hogy maximális teljesítményt tudjak nyújtani?

Szükséged lesz még egy jó minőségű multivitaminra, ill. C-Vitaminra. Amit minden küzdősportot végzőnek javasolni szoktunk, az az ízületvédő fogyasztása akár megelőzésképpen, akár a már kialakult problémák kezelésére. A személyre szabott termékcsomag összeállításában szívesen nyújtunk segítséget boltjainkban, ill. honlapunkon, a szakértő válaszol rovatban. Ezek ugyanis csak általános alapelvek, igazán hatásos kombót egyénre szabottan lehet összerakni.




Respect - protein-vitamin.hu

2014.11.06.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva