Sport szerinti termékajánló

Mi kell a futáshoz?

Futás

A helyes táplálkozás kétségkívül fontos szerepet játszik egy sportoló teljesítményében. Legyen szó akár edzőtermi-, szabadtéri-, sprint-, vagy maraton futásról, a helyes szénhidrát-fehérje-zsír bevitel arányaira oda kell figyelni. A megfontoltan kiválasztott táplálékkiegészítő kombinációk segítségével teljesítményed javulhat, az általad lefutott távok hossza nőhet, és gyorsabbá is válhatsz.

 


Az állóképességi sportot űzők, és kifejezetten a futók számára nélkülözhetetlen az aminosavak bevitele és izotóniás italok fogyasztása. Hosszú-, és rövid távú futás közben elektrolitokat veszít a szervezet, melyeket fontos pótolni. Érdemes odafigyelni továbbá a megfelelő izomregenáció elősegítésére is!


Izotóniás italok, energizálók

Testmozgás során szervezeted szénhidrát-, és zsírraktárai ürülnek, mi több, ásványi sókat is vesztesz. Ahhoz, hogy teljesítményed ne romoljon, és hogy az edzést, vagy versenytávot maximális erőbedobással végigcsináld, ezeket a tápanyagokat pótolnod kell! A minőségi szénhidrátokat, vitaminokat-, és ásványi anyagokat, valamint a hozzáadott teljesítményjavító összetevőket tartalmazó izotóniás és hipotóniás készítmények fogyasztása szükségszerű céljaid elérése érdekében.


L-karnitinek

Szervezeted az edzések alatt a májban és izmokban található glikogénraktárakból fedezi energiaszükségletét. Az L-karnitin egy olyan aminosav, amely segít rögtön a zsírsejtekből felszabadítani az edzéshez szükséges energiát, ezzel téve hatékonyabbá a zsírvesztést. Ezen jótékony hatása mellett segít megelőzni az izmok katabolizmusát és savasodását.


BCAA aminosavak

Három aminosav együttese; leucin, izoleucin és valin, más néven elágazó láncú aminosavak. A máj helyett az izmokban bomlanak le, így könnyebben képesek beépülni. Azért fontos a bevitelük a nagy teljesítményt igénylő sportoknál, mert kitolják az izmokban fellépő tejsavképződést, ezáltal azok terhelhetőbbé válnak, valamint gátolják az izombontást.


Glutamin

Nem esszenicális aminosav, tehát szervezetünk elő tudja állítani, pótlása azonban sportolók számára elengedhetetlen. Javítja a koncentrációt, részt vesz az anyagcsere-folyamatokban, segíti a fehérjeszintézist, és a minőségi izomtömeg megtartásában is játszik szerepet.


Vitaminok és ásványi anyagok

Szervezetünk zavartalan működéséhez, valamint a megfelelő anyagcsere-folyamatokhoz elengedhetetlen a vitaminok és ásványi anyagok külső pótlása, hiszen táplálékkal egész egyszerűen nem tudunk ezekből elegendő mennyiséget bevinni. Sportolóknál az egészség, a csúcsteljesítmény elérése érdekében és a regeneráció szempontjából van kulcsszerepük.


Ízületvédők

Futás során ízületeid fokozott igénybevételnek vannak kitéve. Ahhoz, hogy sérülésmentesen kocoghass, vagy sprintelj, érdemes valamelyik ízületvédő készítmény segítségét igénybe venni, melyek alapvetően glukozaminra, kondroitinre és MSM-re épülnek. Ezek az összetevők segítenek a porcok és ízületek kenésében, és rugalmasságuk visszaállításában.



Futás - BioTechUSA protein-vitamin.hu

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva