Juhász Viktória - fitness



Tudj meg többet Juhász Viktóriáról:


Mesélj egy kicsit magadról!

Juhász Viktóriának hívnak. 28 éves vagyok. Magyarország egy eldugott kis falujából származom, Borsod-Abaúj -Zemplén megyéből, Szuhogyról. Már lassan 5 éve Norvégiában élek. Laboránsként dolgozom az Osloi kórházak egyik kutatóosztályán. Szabadidőm nagy részét az edzöteremben töltöm. Legelőször az egyetemi éveim alatt keveredtem el véletlenül egy fitnessterembe, mondanom sem kell, hogy súlyokat addig még képekről SEM láttam. Azt pedig, hogy valamikor e sportág megszállottjává válok, gondolni sem mertem volna. Igaz, aktív sportoló voltam gyerekkoromban, de inkább asztaliteniszezésben és futásban jeleskedtem. Az egyetemi évek alatt úgy hozta a sors, hogy megismerkedtem egy norvég orvostanhallgatóval, aki eléggé ismerte a testépítés csínját-bínját. Nem mondhatnám, hogy a súlyemelés egyből elnyerte a tetszésemet. Eleinte nagyon gyengécske voltam, de idővel megerősödtem és beleszerelmesedtem ebbe a sportágba. Most már nem tudnám elképzelni a mindennapjaimat enélkül. Idővel egyre ügyesebb is lettem, egyre több tapasztalatot és tudományt szereztem a testépitéssel kapcsolatban.


Hol edzel és ki az edződ? Mesélj az edzéseidről, hogy telnek és milyen gyakorlatokat végzel?


Oslo legjobb edzötermében edzek, a 24Fitnessben. Talán azért is szeretek ennyire itt edzeni, mert a tulaj egyben az edzőm is, a többszörös norvég bajnok, IFBB PRO bodybuilder Tommi Thorvildsen. Ő segített az idei idény felkészülésében is. Versenyszezonban heti 5-ször súlyzós edzés, és heti 12-14-szer kardio. Pokoli volt, de én így szeretem! Vért kell izzadni, csak így lehetünk a legjobbak! Februárban kaptam az edzőmtől két különböző edzéstervet, eddig heti 5-ször edzettem, de pont most váltottam a heti 4-re. A kardiozást is csökkentettük, most már magam szabhatom meg, mikor kardiózom, de a heti minimum 5 intervall azért igy is megvan. Szeretem inkább reggeli elött letudni az intervalljaimat, nekem igy szép a reggel.
Eléggé bajban vagyok a magyar kifejezésekkel edzés terén inkább norvégul vagy angolul tudom az egyes gyakorlatok nevét. Egész évben egy FST-7 (Fascia Stretch Training -7 ) edzőprogrammot alkalmaztam. Ez az edzőprogram arra épül, hogy a különböző izomcsoportok utolsó gyakolatainál 7 szettet csinálunk 30 másodperces szünetekkel, a maximális izomnövelés érdekében. Az izom nagyságától függően 3-5 gyakorlatot végzek általában, 8-12 ismétléssel. (Az első gyakorlatnál van egy vagy két extra bemelegítő szett). 1. nap mell és vádli, 2. nap hát és has, 3.nap láb, 4. nap váll és 5. nap bicepsz és tricepsz. Heti kétszer szabadnap, általában a munkámtól függ mikor hagyhatok ki egy-egy edzést.


Mi, vagy ki motivál téged az edzéseken? Kik motiválnak a magánéletben, illetve az edzéseken?


Általában egyedül edzek. Viszont az edzőteremben mindig akad egy-két olyan ember, akikkel közös célokat tűzünk ki magunk elé. Már rögtön az országos bajnokság másnapján újabb célkitűzésekkel tértem haza, nagyon sokan motiválnak, szurkolnak és bátorítanak mind edzésben, mind magánéletben. Be kell vallanom, hogy a legnagyobb örömöt nem csupán az jelentette számomra, mikor átvehettem a serleget, hanem mikor édesanyukám, és az egész családom elmondták, mennyire büszkék rám. Kicsit féltem, hogy reagálnak majd, mikor meglátjak a kislányukat abban a pinduri kis bikiniben, de ebben a sportágban nehéz lenne tundrabugyiban pontozni a glutemus maximumot.

Nincs megállás! Az új terv már megvan, tehát a nehezén már túlvagyok. Nem az a nehéz, hogy elvonszold magad az edzőterembe, vagy felkelj reggelente kardiozni, hanem a válasz a kérdésre. Miért teszed mindezt?! A legszebb dolog, hogy mindig lehet feljebb lépni. Mikor elértünk egy célt, mindig van min javítani és újabb célokat, álmokat megvalosítani. Csak merni kell nagyokat álmodni! Egy testépitő életében is vannak rossz napok, de a lényeg, hogy ne adjuk fel céljainkat, álmainkat, csak haladjunk a célunk felé, és fókuszáljunk mindig arra, amerre tartunk.


Milyen eredményeket értél el és ezek közül melyikre vagy a legbüszkébb?

Most ősszel debütáltam -163cm bodyfitness kategóriában kint Norvegiában. Szeptember végén indultam a Stavanger Openen, ahol 5. helyezést sikerült elérnem, majd a Norvég Bajnokságon október elején Norges Mesterskap 2013, ahol 4.helyezett lettem. Nagyon meg voltam elégedve a helyezéssel és a formával is. Így elsőre elértem mindazt, amit szerettem volna. Az edzőm is nagyon meg volt elégedve, de természetesen van min javítanom, tehát nem is volt nehéz újabb célkitűzéseket találni. Most az izomnövelésen van a hangsúly.


Részt vettem 2010-ben és 2012-ben egy kisebb erőemelő versenyen is, ahol a testsúlyom felével kellett maximumot fekvenyomnom, mindkettőn 1. helyezést értem el. 2010-ben 27 –szer, majd 2012-ben 50-szer nyomtam ki a testsúlyom felét.



Milyen táplálék-kiegészítőket használsz a teljesítményed növeléséhez?

Mivel számomra olyan, hogy lehetetlen nem létezik, igy a felkészülésemben is a legjobb táplálékkiegészitőket használtam. Nagyon meg vagyok elégedve a BioTechUSA összes termékével. A norvég piacon sajnos még nem lehet kapni, de ami késik nem múlik. Édesanyukám elöszerettettel vette át és küldte ki nekem havonta a nagyobbnál nagyobb csomagokat. Éljen az online-shopping!
A versenyfelkészülésem során elég sok zsírfeleslegtől kellett megszabadulnom: februárban 16,9 %-os voltam, a versenyen, ami szeptember végén volt, 6-7%-ot mértünk. Zsírégetésben a
Brutal Blade kapszula vált be nekem, volt, szerintem az egyik legjobb zsírégető kapszula a makacsabb zsírpárnák leküzdésében. Edzés előtt Brutal Cre-ATP kapszulát szedtem, ami a diéta során is hű társam volt, viszont most már, hogy az ”izomnövelés” a cél, legközelebb megpróbálkozom egy nem foszfátbázisú creatinnal. Mindennapi edzéseimet a Nitrox Therapy (őszibarackos izben) energizálta, valamint egy kupica meggyes ízű L-Carnitine. BCAA kapszulát szedtem, mint a kisangyal edzés előtt és után az izomtömeg megtartása érdekében. Mindez kimondottan fontos, hogy az edzés folyamán még véletlenül se essünk át ketabol fázisba, ahol az energiát már izomégésből nyerjük. Hogy ezt biztosan elkerüljem, edzés közben még elkortyolgattam egy adag Glutanatort citromos izben.
Ezeken túl a mindennapjaimban elengedhetetlen a különböző vitaminok pótlása
, 1000mg C-Vitamin, Calcium-Zinc-Magnesium és termeszetesen az Omega 3.
 


Mik a céljaid a jövőre nézve ebben a sportban?

Minél feljebb jutni! Nagyon szeretnék már akár jövőre ismét indulni itt Norvégiában a Sandefjord Openen , az Oslo Grand Prix-en, valamint Dániában a Loaded Cup-on. Sok mindent szeretnék, meglátjuk mire lesz időm jövőre. Az edzőm véleményétől is függ persze, mit hoz a sors. Ő már lassan jobban ismer engem, mint én saját magam, és ha ő azt mondja jó lesz a forma, akkor jó is lesz! Aztán szívesen indulnék Magyarországon is egyszer.


Mit üzensz a fiataloknak, akik sporttal szeretnének foglalkozni?

Kitartás! A kezdet a legnehezebb, de idővel egyre könnyebb lesz és beletanul az ember. Mindent el lehet érni az életben, csak akarni kell. Lesznek olyan emberek, akik támogatnak és buzdítanak az utadon, őket tartsd magadhoz közel, viszont lesznek olyanok is, akik visszahúznak, és arra várnak mikor dobod be a törülközőt, ezek akár a legközelebbi ismerőseid is lehetnek. A lényeg, hogy a te életed, csakis te szabod meg a határaidat. Nincs olyan, hogy lehetetlen, csak ha idő előtt feladod! Merj álmodni, és ne félj a kudarctól, mert fogsz hibázni, de ez kell is, mert különben nem lenne olyan értékes célba érni!


Juhász Viktória
BioTechUSA protein-vitamin team

2013.10.20.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva