Kővágó Henrietta - fitness


Mesélj egy kicsit magadról!

Kővágó Henrietta vagyok, 21 éves, Budapesten élek, és jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatója vagyok Szociológia szakon. Ezen kívül a BioTechUSA egyik üzletében, a Köki Terminálban dolgozom. A tanulás és munka mellett fitness-modellként próbálok bizonyítani az IFBB szövetség versenyein, immár a BioTechUSA szponzorált versenyzőjeként. A sport óvódás korom óta az életem része, kezdtem ritmikus sportgimnasztikával, iskolai szertornával, később versenyszerűen rockyztam, belekóstoltam a szinkronúszásba is, de az igazán hozzám illő sport végül a fitness lett. Kezdetben hobbiként tekintettem erre a sportra, de ma már az életformámmá vált.

 

Mi motivál téged az edzéseken?

Az, hogy egyre jobb és jobb legyek. Nem csak az általam kitűzött testkompozíció elérése a cél, hanem hogy közben erősödjek is, javuljon az állóképességem, fejlődjek. Mindig nagy öröm számomra, ha éppen nagyobb súllyal tudok végezni egy-egy gyakorlatot, vagy egy szinttel nehezebb edzéstervet rakhatok össze magamnak. Ez a kérdés számomra összetettebb, hiszen motivál a színpad, hogy kihozzam magamból a maximumot, de emellett inspiráló hatással van rám maga az egészséges életmód, és az hogy ne csak mások elvárásainak feleljek meg (hiszen a versenyzés ezt követeli meg), hanem hogy saját magammal is meg legyek elégedve külsőleg-belsőleg.

 

Hol edzel és ki az edződ? Mesélj az edzéseidről, hogy telnek és milyen gyakorlatokat végzel?

A súlyzókat a 17. kerületi Fitness 5 Home-ban, illetve a Gilda Max hálózat termeiben emelgetem heti 5-6 alkalommal. Külön izomcsoportokra bontott edzéstervet követek, minden napra más-más területtel. Versenyidőszakban a súlyzós edzést követően 50-60 percet is cardiozok naponta, de gyakran reggelente, éhgyomorra. Offszezonban változó, de nyilvánvalóan kevesebbet! ;)  A konditermi edzéseimet és étrendemet kezdetben egy fitness-világbajnoknő koordinálta, vele indultam el az úton, ezúton is köszönöm a segítségét. Soha sem felejtem el honnan indultam! 2016 januárjában azonban átigazoltam a Gilda Max Sportegyesülethez, a vezetőedzőkkel Turós Györggyel és Mile Szilviával fogok készülni a jövőben.

 

 

Milyen eredményeket értél el és ezek közül melyikre vagy a legbüszkébb?


2014.

  • IFBB Central European Cup Junior Bikini Fitness 1. hely
  • IFBB Central European Cup Bikini Fitness +172cm 2. hely
  • Bodysport Kupa Fitness modell +165cm 2. hely
  • IFBB Testépítő és Fitness Magyar Kupa Junior Bikini Fitness 2. hely
  • IFBB Testépítő és Fitness Magyar Kupa Bikini Fitness+172cm 2. hely
  • Magyar Egyetemi-Főiskolai Országos Testépítő es Fitness Bajnokság Bikini Fitness 1. hely

 


2015.

  • IFBB Magyar bajnokság 1. hely
  • IFBB Magyar kupa 1. hely
  • IFBB Fitbalance Nemzetközi Kupa Junior Bikini Fitness 2. hely
  • IFBB Fitbalance Nemzetközi Kupa Bikini Fitness +172cm 1. hely
  • IFBB Testépítő és Fitness Magyar Kupa Junior Bikini Fitness 3. hely
  • IFBB Testépítő és Fitness Magyar Kupa Bikini Fitness+172cm 1. hely
  • Magyar Egyetemi-Főiskolai Országos Testépítő es FitnessBajnokság Bikini Fitness 2. hely
  • IFBB European Championships (EBFF) Junior Bikini Fitness 6. hely
  • IFBB European Championships (EBFF) Bikini Fitness+172cm 10. hely
  • IFBB World Championships Bikini Fitness +172cm 12. hely


Milyen táplálék-kiegészítőket használsz a teljesítményed növeléséhez?

Reggel és este L-Glutamin-t veszek magamhoz, hogy minőségi izomzatom legyen. Edzés előtt és után BCAA + B6-t viszek be az izmok mielőbbi regenerálódásáért. A folyamatos diéta során a reggeli zabpelyhet turbózom fel némi Iso Whey Zero-val, hiszen isteni ízekben kapható. Verseny előtt 1 hónappal pedig Thermo Drine-t folyékony L-carnitine-t használok a hatékonyabb zsírégetés érdekében. Az egészségem megóvásáért az Active Woman-t és az 1000mg-os C-vitamint használom. Fárasztóbb napokon igénybe veszem a Supernova energizáló hatását, ügyelve arra hogy ne legyen rendszeres, így a szervezet nem tud adaptálódni a használatához. Versenyidőszakban az izomveszteség elkerülése érdekében megemelem a glutamin bevitelem, és kiegészítem HMB-vel is!


Mik a céljaid a jövőre nézve ebben a sportban?

A céljaim közé tartozik a hazai és nemzetközi sikerek elérése egyaránt. Az egyetem elvégzése után szeretnék ezzel a sporttal is foglalkozni, mindenképp szándékozom elvégezni egy sporttáplálkozási képzést, de a legideálisabb az lenne, ha valahogyan össze tudnám kötni a szociológiát a sporttal. Majd meglátjuk, hogy alakul, a motivációm egyelőre töretlen... :



Kővágó Henrietta
- BioTechUSA protein-vitamin.hu

2012.11.18.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva