Versenyzőink

Lykovcán Tóth Ágota - gyorskorcsolya


Tudj meg többet Lykovcán Tóth Ágotáról:


Mesélj egy kicsit magadról!

Budapesten születtem 1987. szeptember 2-án. 16 évvel ezelőtt Édesapám vitt le a Városligeti Műjégre, ahol az első lépésektől kezdve otthon éreztem magam. Akkor kezdődött minden, egy fél éves műkorcsolya kitérő után az edzőim úgy látták, hogy hozzám közelebb áll a gyorskorcsolyázás, így megkaptam életem első koriját és már abban az évben harmadik lettem a junior Országos Bajnokságon.


Mi motivál téged az edzéseken?


Már a bemelegítés közben ott van a fejemben, hogy mi az, amit a jégen fogok csinálni. Koncentrálok minden egyes lépésemre, hogy azok olyanok legyenek, amilyennek lenniük kell. Kihasználok minden lehetőséget arra, hogy jobb legyek. Pozitív vagyok, ha aznap valami nem sikerül, akkor már a következő edzésre és napra gondolok. Nem számít, ha nehéz az edzés, mert tudom: ha megcsinálom, jobb leszek, mint tegnap voltam.


Kik motiválnak a magánéletben, illetve az edzéseken?


Nagyon szerencsés vagyok, mert a családom és a férjem mellettem állnak és mindenben támogatnak, nekik nagyon sokat köszönhetek. Az edzéseken minden alkalommal le akarom győzni saját magamat, a negatív gondolataimat. Ösztönzöm magam a jó teljesítményre, és arra, hogy ne adjam fel soha.


Hol edzel és ki az edződ? Mesélj az edzéseidről, hogy telnek és milyen gyakorlatokat végzel?


Németországban, Inzell kis városkájában készülök júniustól –márciusig a KIA Gyorskorcsolya Akadémián. Az edzőm pedig nem más, mint a 65x-ös Világ Kupa győztes, Világbajnok, illetve Olimpiai második helyezett, 500 méteren világcsúcstartó Jeremy Wotherspoon. Büszkeséggel tölt el, hogy vele dolgozhatok. Heti hat napot edzünk, összesen 12 alkalommal. Ebből hatszor vagyunk jégen, a többi edzés pedig megoszlik a konditermi edzések, biciklizés, futás között , ill. korcsolya imitációs edzéseink vannak, és sokat nyújtunk. Konditeremben a fő hangsúly a guggoláson van, de sokszor használjuk a 90 fokos lábgépet is. Nagy jelentősége van annak is, hogy a felsőtestünk is erős legyen, így a hasizom gyakorlatok mindennaposak az edzéseken. Továbbá fekvenyomást és hátizom erősítést is végzünk. A biciklizés a gyorskorcsolya legfőbb kiegészítő sportja. Nyáron megesik, hogy 5 órát is ülünk egyhuzamban a kerékpáron. A jeges edzések a legrövidebbek, de a legintenzívebbek is. Maximum másfél órát töltünk a jégen pihenő idővel együtt. Egy alapos bemelegítés után (amit szárazon majd jégen is elvégzünk) következik az edzés. Mivel én sprint távokra készülök, rövid távokat korizunk. Maximális megindulással, sokszor rajttal 30, 60, 100 métereket megyünk, amik nagyon nagy segítségünkre vannak például egy 500 méteres távnál ahol amilyen gyorsan csak lehet, fel kell vennünk az úgynevezett maximális utazó sebességünket. A hosszabb sprint távra (1000 méter) pedig tempó edzésekkel készülünk, ami 400 métertől 800 méterig terjed. Ezeket is maximális erőbedobással hajtjuk végre. Sokszor vannak intervallum edzések, amiket például úgy kell elképzelni, hogy korcsolyázunk 300 métert, pihenünk 500-at és kezdjük a következő 300-at.


Milyen eredményeket értél el és ezek közül melyikre vagy a legbüszkébb?


Kilencszeres felnőtt Magyar Bajnok vagyok. Junior korosztályban (11-19 éves koromig) számos országos csúcsot állítottam fel, amik a mai napig az enyémek. Olaszországban (Collalbo) pálya csúcsot értem el 500 méteren, 15 éves koromban. 17 évesen 1000 méteren szintet futottam a Torinoi Olimpiára. Abban a szezonban 500 méteren a Kanadai (Calgary) Világ Kupán sikerült szereznem egy Világ Kupa pontot és akkor az A csoportban korcsolyáztam. Januárban (2013) indultam Hollandiában (Heerenveen) az Európa Bajnokságon ahol 500 méteren 14. lettem, ami eddig még soha nem sikerült. Ebben a szezonban az Egyesült Államokban volt a Világbajnokság (Salt Lake City) ahol sikerült 40 másodperc alá korcsolyáznom 500 méteren 39.67-es idővel. Erre nagyon büszke vagyok, mert úgy mentem a pályára aznap, hogy meg fogom csinálni, biztos voltam benne.


Milyen táplálék-kiegészítőket használsz a teljesítményed növeléséhez?

A fehérje a mindennapos étrendem szerves része. Úgy gondolom, hogy még az egészséges táplálkozás sem elég egy sportolónak ahhoz, hogy minden szükséges tápanyagot fedezzen. Ezért is fogyasztom a fehérjét. Ami jöhet szelet formájában is, mert imádom az ízét, sokszor fogyasztom édesség helyett is. Továbbá nagy kedvenc az L-karnitin, mindig ahhoz nyúlok, ha úgy érzem, egy kis felesleg van rajtam. Az izotóniás italok minden edzésen velem vannak, szüksége van a szervezetemnek edzés közben az azonnal felszívódó szénhidrátokra, ásványi anyagokra.


Mik a céljaid a jövőre nézve ebben a sportban?

Jövőre, 2014-ben rendezik meg a Téli Olimpiát Sochiban. A legnagyobb célom most az, hogy ott legyek a versenyzők között és életem legjobb eredményét érjem el.


Kövesd Ágotát a facebook-on!

https://www.facebook.com/tothagota

 

Agota Lykovcan (Toth) 500m 2013.01.27

 

 

nagypálya riport

 



Lykovcán Ágota
- BioTechUSA protein-vitamin.hu

2013.03.16.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva