Versenyzőink

Magát Krisztina


Tudj meg többet Magát Krisztináról:

Mesélj egy kicsit magadról!

1989. március 2.-án születtem Budapesten, és jelenleg is itt élek a családommal. Az ELTE óvodapedagógusi szakán szereztem diplomát. Jelenleg sportmasszőrnek tanulok, jövőre pedig szeretném elkezdeni a TF-et, hiszen egyik álmom, hogy a jövőben súlyemelő edzőként tevékenykedjek.

2001 novemberében ismerkedtem meg a súlyemeléssel, tehát már 10 éve, hogy elkezdtem. Édesapám (jelenlegi edzőm) is súlyemelő volt fiatalon, de 20 évesen abbahagyta.

Nagyon sok sportot kipróbáltam már egész kicsi korom óta (úszás, kosárlabda, karate stb), és bár akkoriban a kézilabda felé húzott a szívem, nem találtam csapatot, ami jó lett volna. Édesapám először az öcsémet vitte le súlyt emelni, és én is kíváncsi lettem. Szinte az első pillanattól kezdve beleszerettem ebbe a sportba. Jöttek a jó eredmények, új barátokat szereztem, így nem volt nehéz ott ragadni.


Mi motivál téged az edzéseken?

Az edzéseken mindig a kitűzött cél elérése motivál. Szeretnék mindig újabb és újabb kilókat rátenni az aktuális egyéni csúcsra, és tudom, hogy ezért keményen kell edzeni. A versenyek, természetesen az olimpiára való kijutás lehetősége is motivál. A súlyemelésben az a jó, hogy mindig van lehetőség túlszárnyalni magunkat, átlépni, feszegetni a határainkat, és ez engem mindig a legjobb teljesítményre sarkall (ez lehet az adott napi forma határainak feszegetése is).

 


Hol edzel és ki az edződ? Mesélj az edzéseidről, hogy telnek és milyen gyakorlatokat végzel?

A Testvériség SE versenyzője vagyok, az edzőm az édesapám, Magát János. Heti 8 alkalommal edzek, most az edzőtáborban heti 9 alkalommal. Általában bemelegítéssel kezdek, aztán jönnek a súlyzós gyakorlatok. Nálunk a szakítás és a lökés a versenygyakorlat. Ezeket gyakoroljuk edzéseken, és ezek kiegészítő gyakorlataival fejlesztjük az erőt, gyorsaságot, technikát. Az edzések intenzitása, a széria szám, és a súlyok nagysága függ, hogy a felkészülés melyik szakaszában járunk. Például: alapozásnál nagy szériaszám, több gyakorlat, haladunk hétről-hétre a közepesen nehéz súlyoktól, a nehezebbek felé. Verseny előtt pedig kis súlyok, gyors edzések, már csak gyorsítunk. Én az edzés fő része után csinálok sok kiegészítő gyakorlatot is ( hasizom erősítése, hátizom erősítése, stb.), majd nagyon odafigyelek a nyújtásra, mivel ez elengedhetetlen, a sérülések elkerülése érdekében. Általában az edzések 1-1,5.- 2 órásak, de van hogy utána még levezetésként focizunk, kosarazunk, vagy asztaliteniszezünk.


Milyen táplálék-kiegészítőket használsz a teljesítményed növeléséhez?

A BioTechUSA termékeit használom:  Creatine-Phx-et, L-Carnitine 100.000-et, protein szeleteket és aminosavakat.


Kik motiválnak a magánéletben, ill. az edzéseken?

Legjobban a saját magam elvárásainak való megfelelés motivál, és így természetesen az olimpiára kijutás. Az ellenfelek teljesítménye. Ezen kívül még Baczakó Péter (1951-2008, 1980. Moszkva Olimpiai Bajnoka, és a BKV előre egykori edzője) szavai voltak nagy hatással rám, hiszen ő még kezdő koromban azt mondta, hogy nekem még lesz keresnivalóm olimpián. Természetesen édesapámnak köszönhetem a legtöbbet, és a családomnak, nekik is szeretnék bizonyítani. Valamint szeretnék példaképként is szolgálni a testvéreimnek, akik szintén űzik ezt a sportot.

 


Milyen eredményeket értél el és ezek közül melyikre vagy a legbüszkébb?

Szerencsére már nagyon sok jó eredményt értem el: hétszeres utánpótlás magyar bajnok, négyszeres felnőtt magyar bajnok vagyok. Többször részt vettem korosztályos és felnőtt világversenyeken.

- Többszörös utánpótlás magyar bajnok ( 2003-2009)
- Többszörös felnőtt magyar bajnok (2008-2011) (2007. II. hely)
- Ifjúsági Európa Bajnokság: 2006 VII.
- Junior Európa Bajnokság: 2005 VII., 2006 VI., 2007 VIII., 2008 V, - 2009 V. helyezett.
- Junior Világbajnokság: XVIII. 2009-ben.
- U 23 Európa Bajnokság: 2009 V. (Szakításban bronz érem).
- 2010 II. helyezett, 2011 IV. hely.
- Felnőtt Európa Bajnokság XI. 2009, 2010.
- Felnőtt Világbajnokság: XIX 2009, XVIII 2010.
- Főiskolás Világbajnokság: 2008 VI. 2010 III. helyezett
- Universiade 2011. IV. helyezett.


2008, 2009, 2010 év női súlyemelője.

A legbüszkébb az U23 Európa bajnokságon elért II. helyezésemre és a Főiskolás Világbajnokság III. helyezésemre vagyok.



Riport: 2011.10.31.

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva