Enciklopédia

NAC

Az NAC (a cisztein aminosav stabil formája) egy erős antioxidáns hatással rendelkező kiegészítő ütős formája. Az edzés okozta sérülések elleni hatásain felül méregteleníti a májat is, segíti a kötőszövet képződését, küzd a vírusos fertőzések ellen, valamint csökkenti az öregedés okozta károsodásokat. És ezek még csak a főbb hatások!

Mi az, amit a szedésével elérhetsz?

Elősegíti a regenerálódást
Csökkenti a gyulladásos ízületi fájdalmakat
Erősíti az immunrendszert

Egyéb elnevezések

n-acetilcisztein, cisztein, N-acetil-L-cisztein, L-cisztein, acetilcisztein

Előfordulási helyek

Az NAC a cisztein aminosav egy jóval stabilabb formája. A baromfi, a joghurt, a zab, a búzacsíra, tojássárgája, pirospaprika, a fokhagyma, a brokkoli és a kelbimbó mind jó ciszteinforrások.

Miért használják a sportolók az NAC-t

Az NAC az egyik legfontosabb antioxidáns egy sportoló számára. Számos előnyös tulajdonsága van és sok kutatás áll rendelkezésre róla. A súlyemelés vagy az intenzív kardióedzés által okozott traumára gyakorolt hatása lenyűgöző. Második legfontosabb tulajdonsága (mely esetenként akár a legfontosabb is lehet) a méregtelenítő hatása, melynek segítségével a májat „gyári új” állapotban tudja tartani. Öregedésgátló tulajdonságai és ízületekre gyakorolt jótékony hatása további előnyöket jelentenek.

Hogyan segíti elő az izomtömeg növekedést és regenerálódást?

Erősíti a kötőszövetet és csökkenti a gyulladásos ízületi fájdalmaka.

Hogyan segít hozzá a hosszú élethez?

Küzd a szabadgyökök ellen, mely az edzések utáni regenerálódás szempontjából fontos

Egészségügyi előnyei:

Az NAC hiánytünetei

Nincsenek ismert hiánytünetei.

Felhasználási lehetőségek

Kutatások alapján az NAC a következő tünetek kezelésekor lehet hasznos:

Túledzés
Függőségek
Vírusos fertőzések
Rossz légzés
AIDS
Öregedés

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva