Enciklopédia

Taurin

„Feltételezetten esszenciális” mivoltánál fogva a taurin jelentős sejtvolumenizáló szerepet játszik testünkben. Létfontosságú a zsírok emésztéséhez, a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához, az agyi és idegi funkciókhoz, és az elektrolitok sejtmembránon keresztül történő transzportjához is.

Egyéb elnevezések

L-taurin.

Előfordulási helyek

A taurin természetes úton termelődik testünkben. Ugyancsak előfordul a tojásban, a halban, a húsban és a tejben.

Megjegyzés: A növényi fehérjék nem tartalmaznak taurint!

Miért használják a sportolók a taurint?

Mint sejtvolumenizáló és inzulinutánzó, a taurin a kulcsfontosságú tápanyagok izomsejtekbe történő transzportjához használatos, ilyenek pl. a glükóz és az aminosavak. Az aktív életmódot élők elmondása szerint ez a hatás izomtömeg-és erőnövekedést eredményez. A taurin megnövekedett fizikai és lelki stressz fennforgása alatt is hasznos lehet.

Hogyan segíti elő az izomtömeg növekedést és a regenerációt?

Csökkenti az izomszövetek lebomlását, valamint növeli az izomerőt-és tömeget
Utánozza az inzulin szerepét és segíti az aminosavak és a glükóz izomsejtekbe jutását

Hogyan segíti elő az agyműködést?

Nyugtató hatással van az agyra és segít leküzdeni a szorongást

Egészségügyi előnyei

A taurin hiánytünetei:

Visszamaradt növekedés
Apátia
Ödéma
Alacsony testhőmérséklet
Máj rendellenességek
Katabolizmus (izomvesztés)
Fáradtság/gyengeség
Látáskárosodás

Felhasználási lehetőségek

Kutatások alapján a taurin a következő tünetek kezelésekor lehet hasznos:

Szorongás
Epekő
Epilepszia
Makuláris elváltozások
Fejfájás
 

Minden ami sport, minden ami táplálkozás
2017 © Minden jog fenntartva